Menü Bezárás

Hozd ki a legtöbbet Linkedin profilodból!

Lehet szeretni, és nem szeretni a Linkedin-t, de el kell fogadni, hogy toborzáskor ez a HR-sek egyik fő csatornája. Így tehát mind aktív, mind pedig passzív álláskeresőként érdemes ott lennünk ezen a közösségi oldalon, és az sem mindegy, hogy milyen minőségben. Rövid összefoglalónkban egy kis segítséget szeretnénk nyújtani ahhoz, hogy meggyőző Linkedin profilt tudjunk felépíteni.

  1. Headline – cím

Az első benyomást a profilunk címsora adja, ezért tehát érdemes figyelemfelkeltő leírást írni a jelenlegi pozíciónk száraz bemutatása helyett. Igyekezzünk ne bő lére ereszteni, nyugodtan használhatunk itt a munkánkkal kapcsolatos releváns kulcsszavakat, hogy a toborzók könnyebben ránk találjanak. Ez a mező különösen fontos, hiszen ez fog megjelenni a toborzók számára a keresési találatok között. A Linkedin felületén ez a nevünk alatt jelenik meg (szintén fontos, hogy a hivatalos nevünket adjuk meg).

  1. Fotó

Következő fontos elem a fotónk. Lehetőleg jó minőségű, nagy felbontású fotót válasszunk, valamilyen professzionális környezetben (munkakörnyezet, egyszínű fal előtt, semmiképpen ne a legutóbbi nyaralásunk bulifotóját töltsük fel ide).

  1. Tartózkodási hely

A tartózkodási helyünk mindenképpen optimalizáljuk, aszerint, hogy, hol keresünk állást – ezzel szintén a toborzók munkáját tudjuk segíteni. Amennyiben külföldön tartózkodunk, de Magyarországon szeretnénk állást találni, akkor ez utóbbit adjuk meg tartózkodási helyünkként.

  1. Az összefoglalónk

Ez egy pár mondatos rövid, bemutatkozó szöveg, tehát igyekezzünk meggyőzőek lenni, bemutatni az erősségeinket, legfontosabb szakmai tapasztalataink és képességeinket. Érdemes megjelölni az üzlet- vagy iparágat, amiben dolgozol és/vagy szeretnél elhelyezkedni. Túlzásba se essünk, a részleteket később ki tudjuk fejteni, inkább használjunk felsorolást.

  1. Tapasztalatok

Értelemszerűen ezen a részen tudjuk megadni azt, hogy milyen pozíciókban dolgoztunk eddig, mely cégeknél. Itt részletezhetjük egyéb eredményeinket, akár számszerűsítve is, illetve hogy mivel járultunk hozzá a csapatunk munkájához. Tekintsünk erre a szekcióra úgy, mint az önéletrajzunkra! Mindig legyen naprakész, pár havonta ellenőrizzük le, hogy minden információ naprakész-e. Amennyiben éppen munkanélküli vagy, akkor is legyen kitöltve az aktuális állásod (akár a legutóbbi pozícióddal), különben rengeteg keresésből azonnal kimaradsz. Az esetek többségében a recruiterek olyan munkavállalót keresnek, akik jelen pillanatban az adott pozícióban dolgoznak (különben minden olyan profilt kidobna nekik a rendszer találatként, akik valaha dolgoztak az adott munkakörben).

  1. Egyéb információk

A Linkedin felülete lehetőséget ad arra, hogy rengeteg egyéb információt is megosszunk magunkról, így például: tanulmányok, önkéntesség, különböző projektek, amikben részt vettünk, publikációk, tagságok, díjak. Ezeket bátran osszuk meg a profilunkon!

  1. Képességek és ajánlások (endorsement)

Feltétlenül adjuk meg azokat a képességeket, amik a munkaterületünkön fontosak (és valóban rendelkezünk velünk). Ezt se felejtsük el frissíteni! Ha egy-egy képességünk már megkopott, passzív tudással rendelkezünk, nyugodtan töröljünk a listánkból. Értelemszerűen ezen képességeink akkor lesznek igazán meggyőzőek, ha ismerőseink megerősítik azokat.

Kérj nyugodtan kollégáidtól, vezetőidtől ajánlásokat a munkádra vonatkozóan. Ezek az ajánlások elenyésző esetben érkeznek maguktól, de ha felkérsz valakit, nagy eséllyel fog segíteni neked.

  1. Építsd a kapcsolati hálód

A Linkedin az a felület, ahol egyáltalán nem szükséges csak a tényleges ismerőseink körére csökkenteni a kapcsolatrendszerünket. Nyugodtan jelöljünk be olyanokat, akikkel szakmai okok miatt szívesen kapcsolatba lépnénk, vagy releváns lehet a munkakörük számunkra. Tartsunk természetesen mértéket: ha tömegesen jelölünk be ismeretlen embereket, senki nem fog minket komolyan venni. Ellenben, ha túl kevés ismerősünk van, akkor azt a benyomást kelthetjük a cégekben, hogy magányos farkasok vagyunk, nem merünk kapcsolatba lépni másokkal. Ha számunkra ismeretlen emberrel szeretnénk kapcsolatot felvenni, akkor az automatikus üzenet helyett érdemes egy rövid levelet írni, miért jelöltük be.

  1. Nyelv

Mivel a Linkedin nemzetközi, ezért érdemes angol nyelven létrehozni a saját profilunkat. Amennyiben több nyelven beszélsz, lehetőséged van a bemutatkozásod más nyelveken is elkészíteni, ehhez válaszd a „Create profile in another language” lehetőséget. Ha passzívabb nyelvtudásod miatt nem vagy biztos a nyelvhelyességben, ne félj segítséget kérni egy ismerősödtől!

  1. Egyéni URL

Alapbeállításként a Linkedin egy számokból és betűkből álló azonosítót rendel a profilunkhoz, ezt mindenképpen érdemes módosítanunk egyéni URL-re – lehetőleg olyanra, ami a vezeték- és keresztnevünket tartalmazza. Ezt a profilod szerkesztése résznél, a képed alatti fogaskerékre kattintva, a jobb oldalon tudod módosítani.

  1. Néhány extra tipp

Csatlakozz releváns csoportokhoz, hiszen az egyik legjobb információ forrásként szolgálhatnak, akár kapcsolatépítés, akár munkakeresés szempontjából. Légy aktív ezekben a csoportokban, beszélgess szakmai témákról.

Tölts fel borítóképet, hiszen ez egy újabb lehetőség arra, hogy profilunk emlékezetes legyen.

Nem utolsó sorban pedig adj meg elérhetőséget, társítsd Linkedin profilodhoz a Facebook vagy Twitter fiókod, adott esetben a blogod.